Приблизна програма
1. Актуальні проблеми гуртка-куреня
• робота КВ куреня, створення товариської атмосфери та мотивація до праці
• роль впорядника у гуртку та зв’язкового в курені
• співпраця в курені між гуртками
• велика різниця у віці юнаків в одному гуртку, добір юнацтва (поради як
зробити такий гурток більш ефективним);
• зацікавлення юнацтва до роботи в гуртку, ефективні методи згуртування гуртка
• залучення інструкторів з числа пластунів і не пластунів-спеціалістів (сходини, табори)
2. Пластова виховна вертикаль (гурток-курінь-станиця-край)
• система інформування на рівні станиці та краю, обмін досвідом (КВ, МРСК, розсилки, сайти)
• ступені КВ (що це і для чого)
• діяльність кошів, задум і реальності
• місце впорядників у системі прийняття рішень в Пласті, потреба посилення цього впливу
3. Батьки
• що батьки хочуть від Пласту, яка їм інформація потрібна
• організація ПластПрияту гуртка, роль голови ПластПрияту чи опікуна гуртка зі сторони батьків
• налагодження стосунків з батьками, залучення батьків до роботи куреня, зокрема ресурсного забезпечення
4. Методологія
• аналіз класичної скаутської системи (Бі-Пі, початки скаутінгу та Пласту): відмінності з сучасною методикою
• аналіз методики інших скаутських організацій у світі (харцежі, молдавські скаути): плюси і мінуси в порівнянні з Пластом
• аналіз методики інших скаутських організацій в Україні (СПОК, УМКА, інші скаутські організації): плюси і мінуси в порівнянні з Пластом
• альтернативні методи в роботі з дітьми (методики Вальфдорської школи, проектне виховання)
• методичне забезпечення матеріали (розробки КВ, бази інших організацій, діаспорні бази)
• модернізація програми, цікаві та дієві методи здачі точок проби, вмілосте й, як зробити проходження програми цікавим та сучасними
• пластові ігри
5. Виховні заходи
• варіанти ведення гурткових сходин
• мандрівки
• організація таборів
• соціальні проекти у пластовій методиці
• самоорганізація та саморозвиток
6. Впорядник
• мотивація
• час-менеджемент
• вимоги до виховника
6. Психологія
• психологія підлітка (юнацького віку)
• вплив школи та оточення на юнаків
• як підтримувати зацікавленим юнацтва
• психологія роботи з юнацтвом, яке не відчуває себе частиною гуртка,
• особливості праці із «проблемними» дітьми
• конфлікти між юнацтвом, виховниками, батьками та оточенням: як їх використовувати в позитив
7. Робота зі старшим юнацтвом
• як мотивувати старше юнацтво працювати в курені (провід, виховництво, інструкторство, робота з третьопробниками тощо)
• субкультури
8. Релігійне та національне виховання
• проблеми та межі релігійного виховання
• виховання громадянина України чи громадянина світу – як поєднати
• виховний ідеал у національному та духовному вимірі
• пластова ідея: минуле, сучасне, до чого прагнемо.