Для якого суспільства...

Роль Пласту у суспільстві. Взаємовідносини Пласту із різними суспільними організаціями

Модератор: Модератори

Для якого суспільства...

UNREAD_POST Полковник » Вів 23.10.07 18:26

Традиція
Традиційний погляд на світ несумісний з духом споживацтва, що панує в сучасному суспільстві. Споживацьким є таке суспільство, що будує своє життя, ґрунтуючись не на Духовних принципах, а на потребах середнього обивателя, задовольняючи потік його неконтрольованих страстей і бачачи в цьому своє найважливіше завдання. Традиційне суспільство завжди підпорядковане Духовним цілям, розуміючи Матеріальність, насамперед як прояв Духовності, і в жодному разі не навпаки. Будуючись за принципом вертикалі Духа, Традиційне суспільство завжди ієрархічне й антидемократичне. Воно не урівнює всіх людей без урахування їхніх індивідуальних властивостей (подібно прокрустову ложу), а дає можливість кожному зайняти те місце в соціальній структурі, яке найбільше відповідає його внутрішній природі. Споживацьке суспільство, керуючись не вертикаллю Духа, а горизонталлю Матерії, по самій своїй природі позбавлене справжньої ієрархічності. Однак воно успішно пародіює її, створюючи усередині себе структури, які хоча зовні й нагадують Традиційну Ієрархію, але засновані не на Духовних принципах, а винятково на матеріальному благополуччі, не на якості, а на кількості. Традиційне суспільство – є відбиття Традицій у соціальному плані.
Споживацьке суспільство – завжди підміна справжньої Традиції антитрадицією. Сучасне споживацьке суспільство є яскравою ілюстрацією результатів повсюдного занепаду щирої Духовності й відходу від Традицій. Без вороття на позиції Традиційного суспільства, не існує ні-якого звільнення, ніякого щирого Відновлення; без вороття до Традиції неможливе повернення до щирих цінностей Духа, Могутності, Ієрархії й Імперії. Сучасні соціальні й релігійні системи є в масі своєї анти-традиційними пародіями на Традицію, що засвоїли деякі її елементи, але залишаються, як і раніше, далекими їй за Духом. Вірними ознаками приналежності їх до антитрадиції є такі риси, як явна перевага пасивного, страждаючого елемента над активним, героїчним; перевага сліпої віри над безпосереднім Знанням; підміна циклічного часу лінійним; відмова від усякої самостійності й сподівання на якогось зовнішнього "рятівника"; додання Абсолюту антропоморфних особистісних якостей; тотальне відчуження людини й Бога. Вірними ознаками антитрадиційності тієї або іншої соціальної системи є: відсутність справжньої (Духовної) Ієрархії; превалювання матеріального елемента над Духовним; орієнтація на споживацтво і потакання страстям середньої людини на шкоду її Духовності; придушення героїчного початку, що маскується боротьбою за "загальнолюдські цінності"; демократія; упадництво; підміна якості чистою кількістю. Той факт, що люди не однакові, є очевидним для будь-якої розсудливої людини. Настільки ж очевидна й некоректність твердження про тотальну перевагу одного типу над іншим. Молоко не "краще" сиру взагалі, хоча "краще" його в "рідині", як він його в "твердості". Ця очевидна різниця їхніх властивостей спричиняє й різні способи їхнього використання. Ділити людей на різні типи можна незліченною кількістю способів, опираючись на всілякі їхні властивості. Якщо ділити їх, наприклад, за статевою ознакою, то вони є або чоловіками, або жінками, або змішаними виродженцями. Якщо ділити їх по ступені творчої активності, то можна виділити творців, хоронителів і споживачів (руйнівників). Якщо враховувати загальний склад душі, то можна виділити людей Божественної природи, Героїчної й Тваринної.
Традиція древніх русів визнавала природний розподіл суспільства на групи, іменовані вервями. Звичайно виділялося три основні верви:
• Верв воїнів і правителів;
• Верв волхвів (духівників);
• Верв виробників (хліборобів, ремісників і т.п.) і торговців.
Асоціальні елементи не виділялися древніми русами в якості самостійної верви, хоча існування їх не викликає сумнівів. Такими могли бути як ті, хто, у певному сенсі "переріс" суспільство, що складається із середніх людей (наприклад, волхви-пустельники), так і ті, хто "не доріс" до нього, або за якимись причинами став ізгоєм, від якого відрікся його рід (наприклад, гомосексуальні особини, нездатні до продовження роду, виховання покоління). Аналогічні, або схожі соціальні розподіли мали всі стародавні Традиційні суспільства. Древнім русам часто доводилося воювати із сусідніми народами, що привело до верховенства в їхньому середовищі верви воїнів.
Традиції русів знали й інші системи розподілу суспільства. Приміром, у пологів, що вели переважно кочовий спосіб життя, практично не було розвинене землеробство, а на чолі стояв не волхв, а вождь із верви воїнів. У той же час, твердих кастових рамок не було. Кожний член роду був у тій або іншій мірі одночасно й воїном, і волхвом, і ремісником і скотарем. Люди тоді ще не знали такої твердої спеціалізації, що є відмінною рисою нашого часу, і тому не залежали один від одного у побутових дріб'язках (на що приречена практично будь-яка сучасна "цивілізована" людина).
Приналежність древнього руса до тієї або інший верви визначалася в той час не стільки його зовнішньою спеціалізацією (яка була ще не так вже й яскраво виражена), скільки внутрішньою схильністю його душі. Звичайно, брати участь у релігійному житті клану, воювати й забезпечувати себе всім необхідним для життя міг у тій чи іншій мірі кожний, але щоб стати, наприклад, воістину великим воїном або натхненним волхвом – був потрібен як особливий "Божий дар", так і особлива підготовка й особливі знання. Саме це й послужило причиною утворення різних вервей усередині суспільства, що розділяли людей у силу їхніх природних розходжень.
Наше сучасне суспільство, формально будучи єдиним, фактично несе в собі ту ж кастову систему, що була відома нашим предкам тисячоліття тому. Тільки тверда спеціалізація людей у сучасному суспільстві, що вподібнює їх уже не клітинам у єдиному організмі, а різним деталям у єдиному механізмі, робить усе більше важким взаєморозуміння між представниками різних "каст" суспільства. Така дивовижна підміна, що відбулася в сучасному суспільстві, яке пародіює суспільство Традиційне: натхненні волхви замінені вузьколобими релігійними фанатиками, шляхетні воїни – тупими солдатами, мистецькі ремісники й торговці – бездарами й спекулянтами, хлібороби й скотарі – отупілими від безпробудної пиятики двоногими, які мало чим відрізняються від скотів.
Традиційне суспільство завжди ієрархічне. Справжня свобода полягає не у волі куховарки управляти державою, а у волі куховарки бути куховаркою, а правителя – правителем. Коли ж куховарка починає управляти державою, першою справою вона відправляє на плаху справжнього правителя, а потім розвалює державу (чому безліч прикладів в історії: посередність, що одержала "волю", не може миритися з тим, що хтось у чомусь перевершує її). Так гине Традиційна держава й починається "демократія".
Ієрархічність властива всьому живому; вище завжди опирається на нижче, управляючи їм і допомагаючи вдосконалюватися. Вище завжди надає внутрішню допомогу нижчому, опираючись на його зовнішню допомогу (служіння). Можливо, такий стан справ може здатися жорстоким, однак він є закономірним, а виходить, і справедливим у вищому сенсі цього слова.
Воістину волхви й духівники – голова Традиційного суспільства; правителі й воїни – шия, груди й руки; ремісники й торговці – живіт, а скотарі й хлібороби, – міцні ноги.
Незважаючи на достатню умовність цієї схеми, її можна назвати воістину універсальної.
Кожна людина має знайти свій життєвий шлях і слідувати йому, не заздрячи й не нехтуючи іншими. Воістину, краще погано виконувати своє призначення, ніж добре – чуже, бо що доброго людині в тім, що вона все життя прагне стати кимсь, якщо вона так і не зуміла стати самою собою?
Аватар користувача
Полковник
Експерт
Експерт
 
Повідомлення: 637
З нами з: Чет 20.07.06 09:47
Звідки: Україна
Ім'я: Костянтин
Прізвище: Жук
Курінь: позакурінний
Пластовий ступінь: пластун сеніор праці

UNREAD_POST Ярославна » Пон 24.12.07 23:20

ти вже мені вибач,але я незмогла прочитати все-терпіння не вистачило,проте я знаю-ти хотів сказати шось дуже важливе,але мож скоротиш то все і якось висловишся лаконічніше? :eusa_pray:
Честь+Відвага-Україна
Аватар користувача
Ярославна
Експерт
Експерт
 
Повідомлення: 620
З нами з: Нед 03.06.07 19:05
Звідки: Україна,станиця Львів
Ім'я: Анна
Прізвище: Сабара
Курінь: к.ч.36 ім.Анни Ярославни
Пластовий ступінь: пластунка учасниця

UNREAD_POST Чуприк » Вів 25.12.07 13:14

А як же Червона армія?
_______________________________________
Без намагання когось в чомусь переконати, з правом залишитися при власній думці,
Ваш Чуприк
Аватар користувача
Чуприк
Експерт
Експерт
 
Повідомлення: 1608
З нами з: Сер 14.09.05 08:54
Звідки: Київ
Ім'я: Славко
Прізвище: Юрчишин
Курінь: ОЗО
Пластовий ступінь: ст.пл.

UNREAD_POST Полковник » Сер 26.12.07 18:44

Ярославна написав:ти вже мені вибач,але я незмогла прочитати все-терпіння не вистачило,проте я знаю-ти хотів сказати шось дуже важливе,але мож скоротиш то все і якось висловишся лаконічніше? :eusa_pray:


Є речі, які не можна скорочувати.
Думай. Не поспішай.
Якщо це твоє - зрозумієш.
:eusa_angel:
Аватар користувача
Полковник
Експерт
Експерт
 
Повідомлення: 637
З нами з: Чет 20.07.06 09:47
Звідки: Україна
Ім'я: Костянтин
Прізвище: Жук
Курінь: позакурінний
Пластовий ступінь: пластун сеніор праці


Повернутись в Пласт і суспільство

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 3 гостей

cron