Поради виховникам Бі-Пі

    Скаутський рух передбачає керуванння хлопчиками посередництвом самих хлопчиків, і дуже часто найкраще, що може зробити впорядник це - стати непомітним, контролюючи лиш діяльність гурткових.

  • Ви повинні бути чимось для гуртка, але не намагайтесь бути всім.
  • Спостерігайте за своїм гуртком і дозвольте діяти гуртковим в своїх гуртках, так як вони вважатимуть за найкраще.Довіряйте їм якнайбільше і вселяйте в них віру в їх власні сили.
  • Ніколи не кричіть. Криком неможливо досягнути ні дисципліни, ні порядку. Потрібно бути спокійним і самовладним.
  • Не віддавайте наказів, якщо у вас нема засобів домогтися їх виконання.
  • Вмійте спостерігати за усім непомітно. Якщо хлопчики відчувають, що ваші очі постіно за ними слідкують, це їх сковує, і ви не отримаєте від них всього, що б вони могли дати вам при інших умовах.
  • Керуйте ними за допомогою симпатії, а не страху. Вислуховуйте їх уважно, з чим б вони до вас не звертались. Добийтися того, щоб вони вам довіряли, і тоді ви можете багато чого від них очікувати.
  • Бережіть це довір'я і не дискредитуйте його. Будьте вірні своїм вихованцям. Якщо хтось з старшини залишиться невдоволеним гуртковим, скажіть: "Це - моя провина: я його погано навчив". Якщо ви завжди готові взяти провину на себе , діти вам ніколи не зрадять і в найскладніших обставинах підуть за вами і зроблять все можливе, щоб вас не підвести.
  • Беріть на себе усю відповідальність за недоліки гуртка. Пильнуйте, щоб хлопчики не брали цієї відповідальності на себе, тому якщо справи йдуть погано, то зазвичай винуватцем є передусім ви.
  • Не дозволяйте, щоб хлопці думали, ніби якість їх роботи для вас не має значення. Завжди більше хваліть, ніж ганіть. Схвалення завжди набагато краще діє, ніж іронічні слова. Не втрачайте зручної можливості для похвали, і якщо побачите помилку більш всього уникайте сарказму. Часто це приносить більше шкоди, ніж власне помилка.
  • Хваліть але не перехваліть, інакше у хлопців може зародитися відчуття, що все, що б вони не робили, буде добре..
  • Необхідно, звичайно, вивчити індивідуальний характер хлопців. Без цього не можна вести з ними заняття гуртком. Не можна без причини сварити їх чи хвалити Потрібно знати характер кожного хлопця зокрема, і хоч це складно, проте дуже цікаво.
  • Моя думка відносно дисципліни така: вона повністю залежить від того, ким ви насправді є. Якими є ви, такими і будуть ваші вихованці. Ваша мова також повинна залежати від дисципліни. Нетерплячий і уривчастий тон наказів, зміна тактики і наказів недопустимі. Ви повинні уникати: висловлювання доган при сторонніх, плутаних і невизначених накзів і ні в якому впадку не буркотіти. , що б не трапилось.
  • Тепер дозвольт емені рекомендувати диспиліну мовчання. Всі потужні сили природи мовчазні, і мовчання частіше сильніше мови. Мене особисто ніколи ніщо так не пригнічувало, як повне мовчання, в той час, коли я заслуговував догани. І тому зажди, коли у вас з'явиться бажання промовити поспішне, жорстоке або ненависне слово, стримайте себе і згадайте дисципліну мовчання.
  • Пам'ятайте завжди про необхідність безумовної ввічливості при будь-яких обставинах.
  • Ніколи не змушуйте хлопчиків робити те, чого б не стали робити самі.
  • Не припускайте халатного чи бездумного ставлення до справи. Не вимагайте надто багато від вашого гуртка. ставте хоч і легкі але реально досяжні завдання і слідкуйте за тим, щоб вони були виконані.
  • Давайте хороший приклад пунктуальності, акуратності в одязі і т.д.
  • Створіть Суд Честі для обговорення питань, які стосуються гуртка. Суд Честі є дуже важливим фактором в справі дисипліни. Змінюйте заступників гурткових кожних 6 місяців, щоб дати хлопчикам можливість в свою чергу бути своєрідним керівником. Обирання заступника повинно відбуватися самим гуртком.
  • Нехай кожен хлопчикдбає по успіхи свого гуртка у всіх відношеннях (в виконавстві, в дисципліні і т.д.). Цього можна досягнути, головним чином, посередництвом гурткового, ентузіазм якого (якщо він щирий) зазвичай буває заразним.
  • Ставлення до будь кого з старшини в односторях повинне бути шанобливе. Це надзвичайно важливо і відбивається на всьому гуртку майже у всіх відношеннях. Тому гуртковий повинен наголошувати на тому щоб знаки уваги надавались як йому, так і впорядникам. Салют може здатись дрібницею, але це не так. В гуртку, де слабне дисципліна, насамперед ви помічаєте, що салютування вийшло з вжитку.
  • Частіше оглядайте чистоту рук, обличчя, шиї, зубів, одягу хлопчиків. Привчайте їх слідкувати за собою і намагатися бути кращими у всіх відношеннях.
  • Бейден-Паувелл ввівши в програму скаутських занять військовий впоряд (в дуже скромних формах), дає йому наступну дефініцію: "по-перше, впоряд привчає хлопчиків правильно, без штовхання і хаотичності проводити масові пересування місцевістю, що особливо важливо під час таборів, по-друге дає хлопчикам гарну виправку постави, укріпляє м'язи, які підтримують тулуб, завдяки чому легені і серце отримують більшу свободу для своєї роботи. У підлітків особливо часто помічають схильність до сутулості і тому поотрібно робити все необхідне, щоб звільнити їх від цієї звички. Фізичні вправи і впоряд - найкращий для цього засіб. Але хоча після багаторічного досвіду я визнаю дисциплінуюче значення впоряду, однак я ясно бачу також і негативні його сторони: -по-перше, військовий впоряд дає слабкому,, позбавленому фантазії впооряднику, можливіст хоч чим небудь заняти хлопчиків. при цьому він не рахується чи подобається це дітям і приносить їм користь. Він просто уникає зайвих проблем пов'язани з необхідністювинайти що небудь самому, і коли я бачу скаутський гурток, який гарно виконує військові артикули, але прри цьому не вміє приготувати собі їжу, я вважаю, що впорядник не підходить до своєї справи., завжди використовуючи впоряд як свій останній ресурс. -по-друге, військовий впооряд завжди має ттенденцію стерти індивідуальність хлопця і перетворити його в автомата, тоді як наша мета полягає саме в тому, щоб розвинути в ньом уіндивідуальний характер. крім того, впорядові вправи, раз засвоєні, швидко набридають хлопцю, який прагне діяльності іншого роду, де б він міг проявити свосамостійність і інші здібності. Ось чому в програмі скаутських занять впоряд повинен займати дуже мало місця".
  • "Головна особливість нашої системиполягає в тому, що вона направлена на самого хлопця. Завдяки чому хлопчик починає сам вивчити те, що при інших умовах йому б довелося втовкмачувати, і особисто я вірю, що це єдиний спосіб навіяти моральні ідеї хлопцю найнижчого типу і сфрмувати його характер і відповідності з цим. Цей метод можна б було визначити так: не вартує навчати хлопчиків, але потрібно прагнути того, щоб вони самі почали вчитись. Для прикладу я можу вказати, які саме хлопці можуть отримати в нас нарукавні відзнаки з арізного роду спецальні знання. Хлопцям тільки повідомляється програма, а далі вони повністю належать самі собі. Вони самостійно повинні знайти собі керівника, щоб почерпнути необхідну їм інформацію. Інструктор обмежується тільки тим, що деколи дає поради, як краще розпочати роботу, якщо бачить, що хлопці не знають як це зробити. Самостійна робота розвиває характер. У них з'являється почуття відповідальності за свої успіхи і розвиток."
  • Не потрібно вести теоретичних гутірок під час занять з хлопцями. Не читайте їм занадто довгих лекцій, тому що думки хлопців починають блукати. Починайте завжди якою небудь розповіддю або історією, а потім вкажіть яке сам епитання ви хотіли цим з'ясувати.
  • Не наповнюйте свої бесіди надто різноманітним змістом, так як хлопцям важко одразу зрозуміти сутьі думки їх починають плутатися.
  • Ми хочемо зробити виховання привабливим звід початку до кінця, але ми не бажаємо також перетворювати його в суцільнц розвагу.
  • Отож допомагайте хлопцям наскільки зможете. Хваліть їх час від часу, якщо в них падає енергія, але з іншої сторони не дозволяйте їх надто поспішати. Намагайтеся, щоб хлопці самі просувалися в свому розвитку вперед.
  • Нарешті вкладіть в справу свій власний інтерес і особисту симпатію. Будьте прикладом для хлопців у всьому і завжди. Інакше ви ніколи не досягнете того, щоб хлопець пройшов через своє життя відважно і правильним шляхом.
  • Проводячи вишколи для старшини, не потрібно акцентувати їх увагу виключно на практичній, утилітарній стороні скаутизму, рівно як непотрібно вести справу в протилежному напрямку, тобто надто багато моралізувати. Мудрість впорядника полягає в тому, щоб поєднувати ці сторони так, щоб вони складали гармонічну єдність.