Апробаційні вмілості

Згідно з рішенням Малої ради скобиного круга нові вмілості в Україні проходять наступну процедуру затвердження:
  1. Автор вмілості подає її на розгляд Крайової булави УПЮ.
  2. КБ УПЮ затверджує проект вмілості до 3-місчяного обговорення.
  3. Після обговорення до проекту вмілості вноять правки та доповнення за погодженням з автором.
  4. КБ УПЮ затвердужє проект вмілості до річної апробації.
  5. Після зваршення цього періоду МРСК приймає нову вмілість.

До 3-місячного обговорення

На даний момент в Україні до 3-місячного  обговорення затверджені наступні проекти вмілостей. 

БОРЕЦЬ 
(обговорення з 03.02.2010 – 03.05.2010)

1 проба
  1. Знати основи лицарського кодексу честі.
  2. Займатися більше ніж півроку в секції одного з видів єдиноборств (гопак, спас, бокс, кікбоксинг, вільна чи греко-римська боротьба, самбо, рукопашний бій та ін.)
  3. Знати про розвиток українських бойових мистецтв від найдавніших часів до сьогодення, зокрема про види народної боротьби (навхрест, "дужання"), бойове мистецтво козаків.
  4. Здати вмілість ПМД-1, зокрема знати основи допомоги при травмах, які можуть виникнути під час занять своїм видом боротьби.  
2 проба
  1. Займатися більше ніж рік в секції одного з видів єдиноборств (гопак, спас, бокс, кікбоксинг, вільна чи греко-римська боротьба, самбо, рукопашний бій та ін.)
  2. Здобути кваліфікації в своєму виді боротьби.
  3. Виступити хоч би раз на місцевих змаганнях зі свого виду боротьби.
  4. Вміти навчити базових елементів свого виду боротьби інших пластунів, щоб зацікавити їх також займатися.
  5. Здати вмілість ПМД-2.  
3 проба
  1. Займатися більше ніж 2 роки в секції одного з видів єдиноборств (гопак, спас, бокс, кікбоксинг, вільна чи греко-римська боротьба, самбо, рукопашний бій та ін.)
  2. Здобути чергові кваліфікації, після початкових, в своєму виді боротьби.
  3. Виступити хоч би 3 рази на місцевих змаганнях зі свого виду боротьби. 
  4. Здобути перемоги і посісти на змаганнях місце призера (1-3).
  5. Провести захід для куреня/станиці на тематику українських бойових єдиноборств. 
Обговорення на Пластовому Форумі


ЛЕТУНСТВО 
(обговорення з 22.03.2010 – 22.06.2010)

3 проба
  1. Розказати історію летунства у світі.
  2. Пояснити  основні закони аеродинаміки:
    а) основні властивості газів, авіаційна метеорологія.
    б) аеродинамічні спектри обтікання тіл. Закон Бернулі. Аеродинамічна труба.
    в) розподіл сил на крилі. Повна аеродинамічна сила. Індуктивний опір. Аеродинамічна якість крила. Геометричні параметри крила і їх вплив на аеродинамічні характеристики.
  3. Пояснити  теорію планеруючого і маневрового польоту:
    а) планерування. Розподіл сил. Вплив навантаження на крило, сили і напрямки вітру на характеристики планерування.
  4. Пояснити  стійкість і керованість ЛА:
    а) поняття стійкості і керованості. Види стійкості.
    б) повздовжня, поперечна стійкість. Стійкість на курсі. Бокова стійкість.
  5. Розказати про додаткове обладнання для польоту.
    а)Висотомір, покажчик повітряної швидкості. Магнітний компас. Варіометр. Авіагоризонт. Вказівник крену та ковзання.
    б) рятувальні системи. Будова та принцип використання парашута.
  6. Пояснити  психологію пілота:
    а) Фізичні фактори. Сили і перевантаження, які діють на пілота. Вимоги до фізичного розвитку пілота.
    б) Психологічні фактори. Психічний образ  польоту. Психічний стан пілота. Страх. Час. 
  7. Розказати правила і положення про повітряний рух України:
    а) Повітряний кодекс. Повітряний простір. Ешелони. Повітряні коридори. Зони аеропортів. Заборонені зони. Керування повітряним рухом. Допуск до польотів.
    б) Правила повітряного руху. Пріоритет у  повітрі. Правила розходження у  повітрі. Політ у вільному просторі. Політ над схилом.    


АВІАЦІЙНА МЕТЕОРОЛОГІЯ (2 проба)
(обговорення з 22.03.2010 – 22.06.2010)

  1. Розказати про склад і властивості повітря.
  2. Пояснити рух атмосфери. Вітер. Холодний і теплий фронт. Фронт оклюзії.
  3. Розказати про утворення хмар, висхідні потоки, точка роси і висота хмар, життя хмар, опади.
  4. Розказати про різновиди вітрів. Визначення вітру по ознаках. Вітер біля поверхні. Висотні вітри.
  5. Пояснити що таке турбулентність. Причини турбулентності.
  6. Розказати про термічні потоки (Народження терміка. Умови підйому повітря. Джерела термічних потоків. Терміки Розміри і сила термічних потоків. Висота терміків. Термічні потоки у вітер).
  7. Пояснити причини виникнення грози. Цикл життя грози. Різновиди грози. Небезпеки гроз. Спадні потоки і фронт поривчастості (шквал). 
Обговорення на Пластовому Форумі


ПЕРЕКЛАДАЧ
(обговорення з 22.03.2010 – 22.06.2010)      

  1. Прочитає іноземну книгу мовою  оригіналу (до 50 сторінок)
  2. Покаже словник на 100 і більше  слів з цієї книги.
    (слово, транскрипція, дефініція, переклад, власний приклад)
  3. Ознайомиться з перекладом цієї книги українською мовою. Напише есе про стилістичні особливості перекладу.
  4. Зробить власноручний переклад  тексту обсягом від 5 сторінок А4 і представить пластовому загалу.     
    (шрифт  New Times Roman / розмір 12 / відступ 1.0)
  5. Бал з вибраної іноземної мови у школі на нижче 10 та участь в учнівській олімпіаді.
2 проба  
  1. Прочитає іноземну книгу мовою  оригіналу (до 100 сторінок)
  2. Покаже словник на 250 і більше  слів з цієї книги.
    (слово, транскрипція, дефініція, переклад, власний приклад)  
  3. Ознайомиться з перекладом цієї книги українською мовою. Напише есе про стилістичні особливості перекладу. 
  4. Зробить власноручний переклад тексту обсягом від 20 сторінок А4 і представить пластовому загалу.     
    (шрифт  New Times Roman / розмір 12 / відступ 1.0)
  5. Бал з вибраної іноземної мови у школі на нижче 10 та участь в учнівській олімпіаді.  
  6. Вестиме переписку поштою між своїм гуртком та іноземними скаутами впродовж пів року.
3 проба 
  1. Прочитає іноземну книгу мовою  оригіналу (до 250 сторінок) і перекажу зміст її на гурткових сходинах. 
  2. Покаже словник на 250 і більше  слів з цієї книги.     
    (слово, транскрипція, дефініція, переклад, власний приклад).
  3. Розмовний рівень обраної мови – посвідка зі школи.  
  4. Пропрацює рік у Міжнародній Службі Пласту.
  5. Бал з вибраної іноземної мови у школі на нижче 10 та участь в учнівській олімпіаді. 
  6. Буде живим перекладачем на  зустрічі з іноземцями.
Обговорення на Пластовому Форумі

РОЛЬОВИК
(обговорення 14.04.2010 - 14.07.2010)

1 проба 
  1. Знає історію розвитку рольової гри. 
  2. Знає правила рольової гри. 
  3. Знає різницю між реконструкторами та рольовиками. 
  4. Продемонструє свій підготовлений костюм для рольової гри відповідно до тематики. 
  5. Виконає принаймні 2 з поданих нижче завдань: 
    - візьме участь в рольовій грі на терені;
    - візьме участь в середньовічному фестивалі;
    - візьме участь в рольовій картковій грі; 
  6. Знає і пояснить роль рольової гри в розвитку дитини (людини) 
2 проба
  1. Здобуде вмілість "Рольовик" 
  2. Знає правила техніки безпеки під час участі в рольових іграх на терені. 
  3. Візьме участь в рольовій грі як ключовий персонаж. 
  4. Продемонструє своє вміння володіння ігровою зброєю (меч, молот, сокира, піка, шпага, булава, спис...) і метальною (лук, арбалет, требушет, катапульта...) 
  5. Знає, як збудувати захисні споруди, такі як: стіна, башня, требушет, катапульта, баліста. Візьме участь в побудові двох споруд.
  6. Продемонструє своє вміння в середньовічному: танці, співі, "вогненне шоу", грі на старовинному інструменті, куховаренні чи виді мистецтва, відповідно до історичної доби рольвої гри.
3 проба 
  1. Здобуде вмілість "Рольовик","Рольовик ІІ", "ПМД ІІ", "Два пера" 
  2. Візьме участь в рольовій грі як майстер. 
  3. Піде з гуртком в історичний похід і переночує одну ніч біля вогнища, маючи при собі виряд відповідний для ночівлі того регіону і того часу.
  4. Проведе гутірку молодшому гуртку про розвиток рольових ігор, їх вплив на формування уяви та психології. Пояснить правила рольової гри. Проведе для них елементарну рольову карткову гру. 
  5. Виконає одне з перелічених завдань: 
    а) Має хоча б достатній бойовий виряд для ігор: 
    − Зброя (меч, молот, сокира, піка, шпага, булава, спис...) 
    − Щит 
    − Шолом і підшоломник 
    − Історичне взуття 
    − Захист тіла (кольчуга, шкіряний обладунок) 
    б) Виступить перед пластовою публікою з "вогненним шоу" чи середньовічним танцем. Має особистий виряд необхідний для цього. 
  6. Знає техніку безпеки під час занять "вогеннним шоу" та "середньовічним боєм". Проведе інструктаж для решти.
Обговорення на Пластовому Форумі

ЗБРОЄЗНАВСТВО
(обговорення 23.04.2010 - 23.07.2010)

2 проба

  1. Знає історію виникнення холодної зброї від найдавніших часів до 20 століття.
  2. Знає історію походження та застосування вогнепальної зброї від найдавніших часів до винайдення нарізного ствола та системи гільза-куля.
  3. Знає основні принципи виготовлення холодної зброї – ножа, меча/шаблі, списа, лука.
  4. Зробить лук та 5 стріл, з яких продемонструє стрільбу на відстань не менше 50 м.
  5. Підтвердить що має власний пластовий ніж, яким вміє користуватись.

3 проба

  1. Знає історію розвитку холодної зброї 20 століття та сучасності.
  2. Знає розвиток вогнепальної зброї від сер. 19 століття до тепер.
  3. Знає основні принципи функціонування вогнепальної зброї.
  4. Організує екскурсію для юнацтва в музей зброї/військову частину, де відбудеться детальне знайомство із давньою чи сучасною зброєю.
  5. Проведе інструктаж для юнацтва на тему «зброєзнавства».
  6. Складе норматив на збирання/розбирання автомата на 10 балів згідно шкільного номратива предмету «Захист Вітчизни».
Обговорення на Пластовому форумі

ТЕРЕНОВІ ІГРИ ТА ЗМАГИ
(обговорення з 23.04.2010 - 23.07.2010)

  1. Знає, що таке теренові ігри, правила та принципи їх проведення. Яка відмінність від теренових змагів та квестів.
  2. Візьме участь в кілька годинній тереновій грі куреня.
  3. Візьме участь у тереновому змазі
  4. Візьме участь у квесті
  5. Організує теренову гру для свого гуртка.

2 проба

  1. Знає види теренових ігор, основи їх підготовки та проведення.
  2. Має збірник теренових ігор.
  3. Візьме участь в великій тереновій грі тривалістю від світлової пори до доби.
  4. Організує теренову гру для членів свого куреня.
  5. Організує тереновий змаг для членів свого гуртка.

3 проба

  1. Знає про командні тактичні ігри із використанням спецзасобів – пейнтбол, страйкбол та ін.
  2. Візьме участь у тактичній грі із використанням спецзасобів.
  3. Організує успішний кількагодинний тереновий змаг для членів свого куреня чи на окружному чи крайовому таборі. 
  4. Організує квест для юнацтва.
Обговорення на Пластовому форумі

ЛУЧНИК (оновлена вмілість "Стрільба з лука")
(обговорення з 23.04.2010 - 23.07.2010)

2 проба

  1. Знає техніку безпеки при поводженні з луком.
  2. Знає історію та походження лука.
  3. Знає та продемонструє вміння техніки стрільби із сучасного спортивного лука.
  4. Здійснить залікову стрільбу із спортивного лука: відстань 15 м., мішень розміром 43х43 см., 5 стріл., результат не менше 35 балів. 

3 проба

  1. Склав вмілість "Лучник ІІ".
  2. Виготовить лук, сагайдак та 10 стріл своїми руками.
  3. Здійснить стрільбу з нього по мішені: відстань 15 м., мішень 43х43 см., 5 стріл., результат не менше 30 балів.
  4. Організує кілька занять зі стрільби з лука для юнацтва під керівництвом інструкторів.
  5. Організує змагання зі стрільби з лука для юнацтва чисельністю учасників не менше 10 осіб.

Обговорення на Пластовому форумі


КРАЄЗНАВСТВО
(обговорення з 23.04.2010 - 23.07.2010)

1 проба

  1. Знає історію походження свого села, міста.
  2. Знає принаймні біографію 5 великих земляків свого краю та історію про якусь визначну пам’ятку.
  3. Здійснить дводенну мандрівку з гуртком по краєзнавчих пам’ятках і складе звіт про побачене і почуте.
2 проба
  1. Знає основи краєзнавства як наукової дисципліни.
  2. Напише реферат на краєзнавчу тему про якусь цікаву місцевіть, організує розповідь членам свого куреня про цю місцевість.
  3. Здійнить не менше як пятиденну мандрівку із краєзнавчою метою із фото, відео та аудіо записом побаченого та почутого. складе світ і подасть його в пресу.

3 проба

  1. Організує для юнацтва серію занять на краєзнавчу тему.
  2. Візьме участь в краєзнавчій експедиції тривалістю не менше 7 днів.
  3. Складе власний родовід мінімум до 5 коліна.

Обговорення на Пластовому форумі


СТРІЛЕЦЬ (оновлена вмілість "Стрільба з рушниці")
(обговорення з 23.04.2010 - 23.07.2010)

2 проба

  1. Знає основні правила техніки безпеки під час стрільби з різних видів зброї.
  2. Знає історію виникнення стрільби з вогнепальної зброї.
  3. Організує для свого куреня змагання зі стрільби з пневматичної зброї.
  4. Виконає нормативи стрільби з пневматичної зброї: 1. рушниця. 10 м. позиція лежачи. 5 пострілів. мішень №8 http://www.shooting-ua.com/target.htm. результат 35 балів. 2. пістолет. 10 м. позиція стоячи. 5 пострілів. мішень №9. результат 30 балів.

3 проба

  1. здобуде вмілість "Влучна стрільба 2" 
  2. Знає класифікацію основних видів стрілецької зброї, зокрема основні зразки, що стоять на озброєнні українських силових структур.
  3. Знає основні засади балістики, правила та техніку прицілювання та стрільби.
  4. Організує серію занять зі стрільби для юнацтва із залученням інструкторів для вивчення основ стрілецької справи.
  5. Організує для старшого юнацтва змагання зі стрільби з пневматичної зброї. чисельність учасників не менше 15 осіб.
  6. Виконає нормативи стрільби із малокаліберної зброї: 1. рушниця . 25 м. позиція стоячи. 5 пострілів. мішень "грудна" №4 http://www.shooting-ua.com/target.htm або інша, що її рівнозначно заміняє. результат 30 балів.

Обговорення на Пластовому форумі


Річна апробація

На даний момент в Україні до річної апробації затверджені наступні проекти вмілостей. 
Про кожну здачу даних вмілостей слід повідомляти КБ УПЮ, зокрема:
а) інструктор, що приймав вмілість, пересилає референтові програм в КБ УПЮ копію посвідки про зарахування вмілості та опис і характеристику процесу здобуття вмілості;
б) юнака чи юначка, що здобували цю вмілість, пересилають аналогічний звіт.

ЕКОЛОГ
(з  22.03.2010 – річна апробація)  

1 проба
  1. З гуртком посадить своє дерево та візьме участь у екологічній акції. 
  2. Розкаже про  основні шляхи забруднення навколишнього  середовища і методи їх усунення.
  3. Знає основні  види поновлювальних джерел енергії  та технології їх використання.
  4. Розкаже, як  можна вдома економити на споживанні  енергії та знайде застосування одному наявному предметові і застосує його. Наведе приклад, як можна створити 10 нових речей з наявних.
  5. Візьме участь  у акції “Година Землі”. Знає  про міжнародні та всеукраїнські  екологічні фонди та організації.
  6. Знає і розкаже  про одного відомого українського еколога.7. Знає найбільші  екологічні проблеми свого міста.  
2 проба
  1. Посадить з куренем 100 дерев з естетичним оформленням прилеглої території.
  2. Буде провідником  групи людей на екологічній  акції. Знати термін розкладання  основних матеріалів та методи прискорення цього процесу.
  3. Виготовить хоча б 5 речей з старих предметів.
  4. Розкаже про  поновлювальні джерела енергії (ПДЕ) та доведе, що зменшив  витрати енергії у власному  домі. Надасть приклади застосування  п’яти старих предметів. 
  5. Змайструє прилад, який за допомогою ПДЕ буде  давати енергію на світіння 12 вольтної лампочки та пояснить  принцип його дії.
  6. Ознайомиться  хоча б з однією працею з  екології. Знає видатних Українських та іноземних Екологів.
  7. Здобуде вмілість  Еколог І та залучить 10 людей до “Години Землі”.  
3 проба
  1. Організує акцію  з насадження дерев (понад 250 учасників)
  2. Організує екологічну  акцію (понад 250 учасників з  агітаційною частиною проти засмічення  прибраної території)
  3. Організує та  проведе ярмарок, на якому продасть будуть представлені вироби зі старих предметів.
  4. Зорганізує висвітлення  у засобах масової інформації  результатів проведення двох  акцій.
  5. Проведе гутірку  про поновлювальні джерела енергії  та пояснить як можна економити  вдома на спожитій енергії (в курені, станиці, школі, ВНЗ, тощо). Розкаже про використання старих предметів, продемонструє приклади.
  6. Доведе, що зменшив  витрати енергії в іншому місці  крім в себе вдома (в школі,  в сусідів, в домівці, тощо)
  7. Здобуде вмілість  Еколог ІІ та залучить 50 людей до “Години Землі”. 

  
АРХЕОЛОГІЯ
(з  22.03.2010 – річна апробація)

1 проба
  1. Розповісти, що таке археологія.
    - Чим вона відрізняється від геології, антропології тощо.
    - Які є спеціалізації в археології?
    - Що таке «археологічна культура» і її відмінність від «племені» чи «народу».
  2. Написати твір на тему: «Моє бачення користі від вивчення давніх пам’яток» (до 2 сторінок друкованого тексту).
  3. Розказати про наступні періоди давньої історії України (хронологічні межі, характерні особливості):
    - палеоліт;
    - мезоліт;
    - неоліт;
    - енеоліт;
    - бронзова доба;
    - залізна доба.
  4. Розповісти, які народи населяли територію України у І тисячолітті до Р. Х. — І тисячолітті після Р. Х. (назви, часові проміжки, особливості).
  5. Знати і розповісти про період княжої доби (розвиток міст, господарства, ремесел).
  6. Скласти життєписи двох українських археологів та розповісти про них на гурткових сходинах. 
2 проба
  1. Здобути вмілість Археологія І.
  2. Розповісти, які закони регулюють археологічну діяльність в Україні? Які документи дають право на проведення археологічних розвідок та розкопок?
  3. Взяти участь  в  1 археологічному таборі, в часі  якого відповісти наступним вимогам:
    - розповісти правила, за якими закладаються шурфи та розкопи;
    - Як орієнтується розкоп?
    - Які бувають розміри археологічного квадрату?
    - Що таке бровка розкопу?
    - На яку глибину ведуться археологічні розкопки?
    - зробити вертикальну і горизонтальну зачистку ділянки розкопу;
    - знати як шифруються знахідки;
    - замалювати з допомогою профілятора 2 пам’ятки (знахідки).
  4. Розповісти  правила консервування розкопу. 
3 проба 
  1. Здобути  вмілість Археологія ІІ.
  2. Здобути  вмілість Картографія. 
  3. Взяти участь  в 1 археологічному таборі, в часі  якого відповісти наступним вимогам:
    - показати своє вміння користуватися нівеліром, теодолітом;
    - накреслити план розкопу;
    - знати умовні позначення, що використовуються в археології;
    - замалювати стратиграфію однієї з стінок розкопу;
    - зробити фотофіксацію 1 об’єкту та 5 знахідок;
  4. Знати як  складається список знахідок, взяти  участь у складанні такого  списку.